80'lerin başı vs. 90'ların sonu çocuğu olmak

80'lerin başında çocuk olan birisi takriben bu yılalrda 20 li yaşlarının son demlerindedir. aynı şekilde 90'ların sonunda çocuk olan birisi ise şu sıralar ergenliğin ilk dönemleriniyaşamaktadır. yani bir yetişkin ve bir garson boy karşılaştırmasından sizlere seslenmek istiyorum bugün..

müzik zevkleri, moda beğenileri, alışkanlıklar ve hobiler açısında karşılaştırılacak pek bir durum yok. bunları tartışmak bu platdormda pek akıl karı değil.ama 80'lerin başında çocuk olan birey ( bundan sonra SBÇOB diye anılacaktır) 'in trabzon spor taraftarı olma ihtimali varken,o yıllarda 4 büyüğün başı çektiği süper lig şu sıralar 3 büyük ve sivasspor olmak üzere 3+1 sistemine geçtiğinden bu ihtimal 90'ların başında çocuk olan birey ( bundan sonra DBÇOB) için yok denecek kadar azdır..

daha pek çok şey değişmiştir o dönemden bu döneme. ben ikisinide yaşamayamdığım ve bu ikisine göre ortada kalan bir birey ( bundan sonra OKBB diye anılacaktır) olduğumdan bu denememde sadece ve sadece sallama, kullaktan dolma ve uyduruk bilgilere yer verebilirm ..

OKBB olmamın tek sebebi yaş değil tabiki. siyah önlük uygulamsının tüm türkiye'de aynı anda tedavülden kalkamaması ve küçük şehirlerde mavi önlük uygulamasının birkaç sömestr sonra başladığından; 1. sınıfın 2. döneminden itibaren yerşeltiğimiz büyük şehirin büyük bir okulunca tek siyah önlüklü olarak ben,800 mavi önlüklü arasında çirkin ördek yavruları gibi dolanmak zorunda kalmıştım.bu o yaşlarda büyük bir travmaydı.hayattan zevk almaktan yoksun "neden ben neden ben" diye bağırır olmuştum.
müdür manyak olsa beni iztediği yerden sniper ile vurabilirdi.uzaydan gönderilmiş siyah bir uzaylı gibiydim.kimse tanışmak istemiyordu.uzaktan bakıyorlardı sdece. sınıfta yanıma kimse oturmuyordu. daha 8 yaşında bebeleriz ve bu yaptığkları düpedüz ırkçılıktı.amerika'da siyahlar 1900'lü yılların ortalarında itibaren başkaldırıya başlamalarına ragmen 30 yıl sonra ben hiçbir şey yapamadan siyah önlüğüme bakıp, alay edenlere boyun eğdim,kabullendim.. yaftalamaya, çeteleşmeye, kendileri gibi olmayanı toplumdan dışlamaya öylesine hevesliydiler ki, mavi önlüğe geçene kadar oyunlara bile katılamadım.

gruplaşma insanın kodlarında var sanırım. siyah önlük giyen çocuğu dışlayanlar şimdi büyüdü ve kendilerinden olmayanları aşağılamak için topluma gün boyu nefret kusuyorlar.onlara diyorum "sizin çocukluğunuzu bilirim be! o zamanda bir bok değildiniz, şimdi de öyle."