yönetmen: osman sınav

yıl 2005, colorado üniversitesi rocky mountain kampüsü.güz dönemi bütünleme sınavı.


"kendi sorduğunuz bir soruyu cevaplayınız." sınav kağıdında sadece bu yazıyor.
bilmediğim yerden sormaktan korkuyorum kendime.hiç çalışmamışım sınava, mantıkla yazarım bir şeyler derken ortada soru bile yok. cevapları uydurabilirdim belki de soruyu nasıl bulayım? soruyu bulsam, cevabın doğru olduğunu nasıl çıkarayım? başkasına bakacak gibi de değil , kopya çektiğim anında anlaşılır. okulda devam zorunluluğu da olmadığından dönem boyunca derse devam etmemişim. para politikası üzerine, aklımda dersi geçmeye yetecek kadar hiç bir şey yok. tek bir soru aklıma gelmiyor. "para politikası nedir?" desem, aklıma gelen tek cevap "para parayı çeker" oluyor. "risk nedir" yazıp boş kağıt versem, efsanelerden beslensem? ekonometriyle alakası . dersten kalırım. "lidyalılar" desem, ne demek bu "lidyalılar" paranın tarihi gelişimini bulmaya çalışmaktan ziyade, halihazırda bulunmuş olandan bir soru çıkartmam lazım.afrikadan ışınlanmış zebra gibi bakıyorum etrafımdakilere. herkesinaklına soru gelmiş, cevap için ikinci kağıdı istiyorlar. zaman azalıyor ve benim kağıt boş bir levha gibi. cevabı olmayan sorular, sorusu olmayan cevaplar geliyor aklıma; senkron bir türlü tutmuyor. boş kağıt verirsem kalacağım kesin olduğundan "dolar nolmuş borsa nolcak" sorusunu soruyorum kendime.muhtar adayı gibi, iddialı demeçlerle yazdıkça yazıyorum cevabımı.

az bilgi ve bol sallamasyonla arkalı önlü bir tane kağıdı dolduruyorum.1 hafta sonra açıklanıyor sonuçlar. sınıfta iki kişi kalmış. birisi benim, diğeri de şimdilerle evlenme hazırlığında olan dostum gavrilio. o da soramamış sorusunu. kalmanın imkansız olduğu dersi ertesi sene bir daha alırken, hoca bize bakarak "ikinci kez alanlar not düşsün" diyor. ismimin yanına utanç tablosu gibi yazıyorum "ikinci kez alıyorum" diye. soru, geçen seneki soruyla aynı. aynı yerden sormaz diye, çalışmamışım yine. mantıkla bir şeyler sallarız derken, "merkez bankası yetki ve görevleri nelerdir?" sorusuna iyi kötü bir şeyler karalıyorum. geçebilecek en kötü notla geçiyorum dersi.